ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΘΡΟΜΒΟΕΜΒΟΛΙΚΗΣ ΝΟΣΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗΣ

Πολυχρόνου X., Πολυχρόνου Π., Μοίρης Κ., Χρυσανθακόπουλος Σ., Σταθόπουλος Ε., Κυριακοπούλου Α. Μπαγεώργου Φ.

Ακτινοδιαγνωστικό Τμήμα, Γενικό Νοσοκομείο Αγρίνιου

Σκοπός: Παρά τις αλματώδεις εξελίξεις των τελευταίων δεκαετιών στη διαγνωστική και θεραπευτική προσέγγιση της θρομβοεμβολικής νόσου, η πνευμονική εμβολή παραμένει η κυριότερη αιτία θανάτου των εγκύων γυναικών. Η έγκαιρη και έγκυρη διάγνωση της θρομβοεμβολικής νόσου είναι συχνά δύσκολη καθώς η κλινική εικόνα είναι ασαφής κα συνήθως απαιτείται σειρά δοκιμασιών και εξετάσεων. Η κατάσταση περιπλέκεται στους μαιευτικούς ασθενείς λόγω των αλλαγών που επιφέρει η εγκυμοσύνη στην φυσιολογία της μητέρας και της έκθεσης του εμβρύου σε βλαπτικούς παράγοντες κατά την διενέργεια ορισμένων εξετάσεων. Σκοπός της εργασίας μας είναι να παρουσιάσει τις ιδιαιτερότητες αυτής της ομάδας ασθενών στην διαγνωστική προσέγγιση της θρομβοεμβολικής νόσου.
Υλικό & Μέθοδος: Παρουσιάζεται συμφώνα με τα σύγχρονα δεδομένα η θέση της απεικόνισης και κάθε μεθόδου ξεχωριστά στην διαγνωστική προσέγγιση της θρομβοεμβολικής νόσου στην μαιευτική.
Αποτελέσματα: Δυστυχώς δεν έχει καθοριστεί ακόμα ένα κοινώς αποδεκτό πρωτόκολλο διερεύνησης των μαιευτικών ασθενών με πιθανή πνευμονική εμβολή και κάθε διαγνωστικό κέντρο ακολουθεί διαφορετική μεθοδολογία και αλγόριθμο διερεύνησης.
Συμπεράσματα: Η προστασία του εμβρύου από τις βλαβερές συνέπειες της ιονίζουσας ακτινοβολίας και πιθανόν των σκιαγραφικών μέσων, απαιτεί την ορθολογική χρήση των εξεταστικών μεθόδων σύμφωνα με τα σύγχρονα δεδομένα και την κλιμάκωση από την κλινική και την μη απεικονιστική εργαστηριακή εκτίμηση, στο υπερηχογράφημα του εν τω βάθει φλεβικού συστήματος των κάτω άκρων και εάν κριθεί αναγκαίο στην αξονική τομογραφία, ώστε να διασφαλιστεί η ταχεία και έγκυρη διάγνωση.

Αφήστε μια Απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

el